רפואה סינית לילדים בהרמוניה

רפואה סינית לילדים

הרפואה הסינית מזהה בגוף האדם אנרגית חיים המכונה "צ'י". האמונה הרווחת היא שכל גוף חי שואף לאיזון אנרגטי

דיקור סיני בילדים ותינוקות
מאחר ומבחינה גופנית המבנה הפנימי של ילדים ותינוקות שונה ועדין לעומת מבוגרים, מתייחסת הרפואה הסינית לטיפול בילדים ותינוקות באופן שונה מהטיפול במבוגרים. על פי הרפואה הסינית, אנרגיית הצ'י אצל ילדים ותינוקות רגישה יותר מאצל מבוגרים ואיכותה גבוהה יותר. היות וחוסר איזון של אנרגיית הצ'י אצל ילדים ותינוקות עשויה לגרום לעיכובים בהתפתחות ולחוסר ניצול של פוטנציאל הגדילה של הילד, מומלץ לבצע טיפול מונע לשמירה על הבריאות הכללית ולחיזוק המערכת החיסונית אצל תינוקות וילדים.
מעבר לכך, נמצא כי השפעת הדיקור הסיני על ילדים ותינוקות גבוהה ומהירה יותר מאצל מבוגרים, היות שהרגישות של ילדים להשפעות סביבתיות גבוהה יותר מאשר במבוגרים וגופם "נקי מדעות קדומות" ומשיטות טיפול קונבנציונאליות, באופן שמביא אותם פתוחים יותר לקבל את הטיפול והתוצאות ניכרות בצורה מהירה וטובה.

מערכת החיסון של ילדים ותינוקות
מערכת החיסון מתגבשת בשנות החיים הראשונות. ידוע כי ככל שמערכת החיסון בשנות החיים הראשונות מתחזקת, כך יחווה הילד פחות מחלות בילדותו ובבגרותו.
מערכת החיסון מושפעת מהמטען הגנטי איתו אנו נולדים, ממגוון השפעות סביבתיות (וירוסים ומחלות מדבקות, זיהום אוויר וכד') ומתזונה. בקרב תינוקות יונקים מושפעת מערכת החיסון גם מתזונת האם.
גורם נוסף שמשפיע על מערכת החיסון הוא מצב רגשי ונפשי. בדומה למבוגרים, אצלם קיים קשר ישיר בין המצב הנפשי והמצב הפיזי, כך הדבר גם אצל ילדים. הרפואה הסינית מזהה ונוגעת באותם אלמנטים רגשיים שעלולים לגרום למחלות אצל תינוקות וילדים ומטפלת בהם. הטיפול בדיקור סיני הוכח כמשפיע לטובה על מערכת החיסון בילדים ותינוקות, הוא מאפשר איזון של זרימת אנרגיה בגוף וכתוצאה מביא להרמוניה גופנית ונפשית ומקל על ההתמודדות של הילדים והתינוקות עם אתגרי החיים.

יתרונות הטיפול בדיקור סיני בתינוקות
יתרונה של שיטת הדיקור הסיני בתינוקות ובילדים פעוטים, שאינם יודעים לבטא את עצמם ולהסביר מה מציק להם, בכך שהיא יודעת לזהות ולאבחן בעיות פנימיות שמשפיעות על תפקודו של התינוק באמצעי אבחון פשוטים: אבחון באמצעות הלשון, הפנים והדופק. באמצעות הדיקור הסיני ניתן לטפל ביעילות במגוון בעיות וקשיים שמאפיינים תינוקות: כאבי בטן וגזים בתינוקות, נזלות כרוניות, הצטננות, כאבי אוזניים, אלרגיות, חום, דלקות, אפטות בפה, שלשולים והקאות, בעיות נשימה, קשיי הרדמות וחוסר שקט בשינה. כמו כן, פעוטות רבים שעוברים לאכילת מזון מוצק, סובלים מכאבי בטן וגזים שנגרמים מרגישות למזונות שונים (הנפוצים בהם רגישות לחלב, קמח לבן וסוכרים), באמצעות דיקור סיני המשולב בתזונה נכונה ניתן להתגבר על קשיים אלו.

יתרונות הטיפול בדיקור סיני בילדים
אצל ילדים גדולים יותר, הרפואה הסינית עוזרת בטיפול ובאבחון בעיות כגון:
היפר אקטיביות, הרטבת לילה, בכי לילה, כאבי גדילה, הפרעות אכילה, כאבי ראש, טורטיקוליס (Myogenuc Torticollis), בעיות נשימה (אסטמה, סטרידו), עצירות ושלשול.
מכיוון שהטיפול בדיקור אינו כואב ומתבצע בהרמוניה באווירה נעימה על ידי מטפלים שהתמחו בדיקור סיני בילדים, ניתן להשיג שיתוף פעולה מצד הילדים, מה שתורם מאוד להצלחת הטיפול.

מחטים מיוחדות לילדים ותינוקות
בדיקור בילדים משתמשים המטפלים במחטים מיוחדות, קטנות יותר ודקות יותר לעומת אלו של המבוגרים, אשר דקירתן כמעט ואיננה מורגשת. המחטים מושארות בגוף זמן קצר יחסית של מספר שניות עד מספר דקות (תלוי בגילו של הילד ובבעיה ממנה הוא סובל).
לאחרונה נרשם גידול חד בכמות הילדים המטופלים עלי ידי דיקור סיני ונראה שמגמה זו נמצאת בעליה.

המומחים שלנו
ברפואה סינית לילדים

אתי רז מנהלת מרכז הרמוניה

אתי רז

התמחות בילדים/ פיריון
למידע נוסף >

יואל שניידר

יואל שניידר

התמחות בילדים
למידע נוסף >

אתי רז מנהלת מרכז הרמוניה

אתי רז

התמחות בילדים/ פיריון
למידע נוסף >

יואל שניידר

יואל שניידר

התמחות בילדים
למידע נוסף >

צור קשר הרמוניה עין המפרץ

רוצים מידע נוסף?
השאירו לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם
או התקשרו 04-9852313

גלילה לראש העמוד